PiS jest „partią wolności”? Nie, jest partią obsesyjnego odgradzania się od świata [ANALIZA]

PiS jest „partią wolności”? Nie, jest partią obsesyjnego odgradzania się od świata [ANALIZA]

Więcej: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,24609232,pis-jest-partia-wolnosci-nie-jest-partia-obsesyjnego-odgradzania.html#s=BoxOpMT

Jarosław Kaczyński zapowiedział walkę o wolność w internecie w związku z unijną dyrektywą o prawach autorskich. Taka deklaracja powinna martwić. PiS przyjął bowiem osobliwą definicję wolności – ważna jest tylko wtedy, gdy dotyczy partii. A innym mówią: „Po co wam wolność? Macie przecież chleb i igrzyska”.

PiS stworzył w internecie „system trolli” produkujących fake newsy? Opozycja pyta o Dariusza Mateckiego

PiS stworzył w internecie „system trolli” produkujących fake newsy? Opozycja pyta o Dariusza Mateckiego

https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/pis-stworzy%C5%82-w-internecie-%E2%80%9Esystem-trolli%E2%80%9D-produkuj%C4%85cych-fake-newsy-opozycja-pyta-o-dariusza-mateckiego/ar-BBVuKa7?ocid=st&fbclid=IwAR3r8eWCXCIelcv5SdRIWe2sIgJyB-Ad_7o94pC4SJ1ZxDF2lPV63m9iw-k

– PiS stworzyło w internecie „system trolli”; atakują oni opozycję i manipulują Polakami w kampaniach wyborczych tworząc fake newsy – przekonują politycy PO-KO. Zwrócili się też do szefa MS z pytaniem, czy w resorcie pracuje bloger Dariusz Matecki, który „nawoływał do nienawiści wobec opozycji”.

Konwencja PiS: Kaczyński mówi o wolności, Morawiecki zwraca się do…blogerów i youtuberów
https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Polityka/Konwencja-PiS.-Przemowienie-Jaroslawa-Kaczynskiego-m.in.-o-wolnosci-w-internecie

Fake newsy kolportowane na stronie „Wspieram rząd PiS”

Jednym z miejsc, gdzie kolportowano w sieci treści z newsweb.pl, była facebookowa strona „Wspieram rząd PiS”. Założyciel fanpejdża powiedział w rozmowie z dziennikarzami „Superwizjera”, że na jego stronie można znaleźć także materiały prawicowego blogera Dariusza Mateckiego, który w przeszłości zajmował się mediami społecznościowymi w Ministerstwie Sprawiedliwości.

Reforma wymiaru sprawiedliwości przynosi oczekiwane owoce. Działacze PiS złamali ustawę antykorupcyjną. Prokuratura ich rozgrzeszyła

Reforma wymiaru sprawiedliwości przynosi oczekiwane owoce.
Działacze PiS złamali ustawę antykorupcyjną. Prokuratura ich rozgrzeszyła

https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/kampania-przeciw-sedziom-anna-plakwicz-i-piotr-matczuk-zlamali-prawo/yfhmt7q

Związani z PiS twórcy słynnej spółki Solvere, która prowadziła kampanię wymierzoną w sędziów, złamali ustawę antykorupcyjną — ustaliła prokuratura. Mimo to nie będzie śledztwa w tej sprawie.

Anna Plakwicz i Piotr Matczuk stali się znani, gdy ich firma przeprowadziła kontrowersyjną kampanię atakującą sędziów
Wcześniej oboje pracowali w Kancelarii Premiera za rządów Beaty Szydło
Dlatego właśnie zajęła się nimi prokuratura. Badała, czy założyli swą firmę Solvere jeszcze jako rządowi urzędnicy
Okazało się, że tak — co jest złamaniem ustawy antykorupcyjnej. Prokuratura uznała jednak, że to niezawiniona przez nich sytuacja

Instytut Współpracy PiS-u i Fideszu. Jak rząd za miliony krzewi miłość do Orbana

Instytut Współpracy PiS-u i Fideszu. Jak rząd za miliony krzewi miłość do Orbana

https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/instytut-wspolpracy-pis-u-i-fideszu-jak-rzad-za-miliony-krzewi-milosc-do-orbana/73nwlrz

Instytut Współpracy Polsko-Węgierskiej, który miał zajmować się krzewieniem wspólnego dziedzictwa, stał się propagandową machiną PiS. Jego prace rocznie kosztują podatników 6 mln zł. Na razie pieniądze poszły m.in. na tłumaczenie tekstów dziennikarki występującej w kremlowskiej stacji TV RT.

Dziennikarka Mariann Őry regularnie występuje w proputinowskiej RT, a polski rząd z pieniędzy podatników finansuje tłumaczenia jej tekstów, które następnie Instytut Współpracy Polsko-Węgierskiej publikuje na swojej stronie
Polscy podatnicy płacą też za tłumaczenia tekstów atakujących polską opozycję, władze Ukrainy i Georga Sorosa. Jak to się ma do pielęgnowania wspólnej historii Polski i Węgier – nie wiadomo
Instytut nie opublikował dotąd na swojej stronie sprawozdania finansowego za 2018 r. Od 11 dni dopytujemy Centrum Informacyjne Rządu o to, w jaki sposób wykorzystano pieniądze, ale nie otrzymujemy odpowiedzi
Rokrocznie Instytut ma otrzymywać 6 mln zł. Nie wiadomo, ile wydał w ub.r.


Uwięzieni w Polsce PiS-u. Jeśli opozycja się nie zmieni, może wygrywać kolejne wybory, ale i tak nigdy nie będzie rządzić [ANALIZA]

Uwięzieni w Polsce PiS-u. Jeśli opozycja się nie zmieni, może wygrywać kolejne wybory, ale i tak nigdy nie będzie rządzić [ANALIZA]

Więcej: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,24561151,uwiezieni-w-polsce-pis-u-jesli-opozycja-sie-nie-zmieni-moze.html#s=BoxOpMT

Awantura wokół karty LGBT+ i adopcji dzieci przez pary jednopłciowe pokazuje, że opozycja – czy tego chce, czy nie – funkcjonuje dziś w Polsce od A do Z zaprojektowanej przez Prawo i Sprawiedliwość. Grając na nie swoim boisku, nie ma szans na wygraną. Nawet jeśli zwycięży w tych czy innych wyborach.

Tak zarabia Instytut im. Lecha Kaczyńskiego. Brejza ujawnia niewygodne rachunki Kujdy

Tak zarabia Instytut im. Lecha Kaczyńskiego. Brejza ujawnia niewygodne rachunki Kujdy

https://natemat.pl/266903,tak-zarabia-instytut-im-lecha-kaczynskiego-brejza-ujawnia-rachunki-kujdy?fbclid=IwAR04wx9SxKQwflM8kpJKwDmKC_4vSwpfMsl1eXMZOMub9s425UBojS0Bj7o

Prawie pół miliona złotych w ubiegłym roku wydał na reklamę kierowany przez Kazimierza Kujdę Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Gdzie konkretnie reklamował się NFOŚiGW? O to zapytał poseł PO Krzysztof Brejza. Odpowiedź, jaką otrzymał, może bulwersować.

Ponad połowa wszystkich wydatków na reklamę NFOŚiGW w ubiegłym roku poszła na konto jednej spółki. 258 620 zł otrzymała firma Forum, wydawca „Gazety Polskiej Codziennie”. Większościowym udziałowcem Forum jest spółka Geranium, ta zaś należy do spółki Srebrna, której właścicielem jest Instytut im. Lecha Kaczyńskiego. Proste?

Rafał Trzaskowski: politycy prawicy publicznie kłamią

Rafał Trzaskowski: politycy prawicy publicznie kłamią

https://warszawa.onet.pl/rafal-trzaskowski-politycy-prawicy-publicznie-klamia/856tw98

Prawica nie wyciągnęła żadnych wniosków z tego, co wydarzyło się w Gdańsku. Zamiast obniżania temperatury sporu, trwa nakręcanie agresji. Ja będę prowadził dialog bez podgrzania emocji – zapowiedział Rafał Trzaskowski w rozmowie z „Rzeczpospolitą”.

Prezydent Warszawy przyznał, że od czasów zwycięstwa w jesiennych wyborach samorządowych otrzymuje wiele gróźb. – Pogróżki zgłaszam na policję, która od stycznia zajmuje się bardzo profesjonalnie tematem nienawiści. Dobrze, że policja wyciągnęła wnioski po śmierci Pawła Adamowicza i również informuje nas o pogróżkach w mediach społecznościowych i internecie, a ja kieruję wnioski o ściganie. Na skutek tego, że politycy prawicy publicznie kłamią, że w warszawskich przedszkolach i szkołach mają być lekcje masturbacji, wzrosła liczba gróźb karalnych – mówi Trzaskowski.

Czy Polacy uwierzą, że Rafał Trzaskowski, który ma fajną żonę, dwójkę uśmiechniętych dzieci i psa chce zaatakować i zniszczyć polską rodzinę, a Jarosław Kaczyński będzie ją ratował

Czy Polacy uwierzą, że Rafał Trzaskowski, który ma fajną żonę, dwójkę uśmiechniętych dzieci i psa chce zaatakować i zniszczyć polską rodzinę, a Jarosław Kaczyński będzie ją ratował

https://twitter.com/gajewska_kinga/status/1105218414572912641/photo/1

https://twitter.com/gajewska_kinga/status/1105218414572912641/photo/1

No to jest mega petarda!!! Zobaczcie jak PiS w praktyce dba o dzieci.

No to jest mega petarda!!!
Zobaczcie jak PiS w praktyce dba o dzieci.

Prezes TVP pozywa Krzysztofa Skibę za słowa: „Media publiczne szczuły na Adamowicza”

Prezes TVP pozywa Krzysztofa Skibę za słowa: „Media publiczne szczuły na Adamowicza”

http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,24536505,powiedzial-ze-media-publiczne-szczuly-na-adamowicza-tvp-i.html#s=BoxOpImg4

Satyryk Krzysztof Skiba stanie przed sądem za zdanie wypowiedziane w dniu śmierci prezydenta Gdańska: „Telewizja publiczna szczuła na prezydenta Adamowicza i oto mamy efekty”.

„Przyjdzie dzień, że w Warszawie będzie Budapeszt”. Dziennikarz Polskiego Radia zwolniony przez pytania o Wojciechowską? „Wysłałem maila z pytaniami”

„Przyjdzie dzień, że w Warszawie będzie Budapeszt”
Dziennikarz Polskiego Radia zwolniony przez pytania o Wojciechowską? „Wysłałem maila z pytaniami”

Dziennikarz Polskiego Radia Marcin Dobski poinformował, że stracił pracę w publicznej rozgłośni przez to, że wysłał do ministerstwa kultury pytania dotyczące Martyny Wojciechowskiej z NBP.

https://wiadomosci.wp.pl/dziennikarz-polskiego-radia-zwolniony-przez-pytania-o-wojciechowska-wyslalem-maila-z-pytaniami-6357483014170753a

„Zostałem zwolniony z Polskiego Radia przez dyrektora Pawła Piszczka za to, że wysłałem maila do resortu. Miałem zgodę na temat, nie było danych w BIP-ie, więc zapytałem o dane ministerstwo. Ktoś na niego nahuczał i poleciałem” – napisał Dobski na Twitterze.

W podkomisji smoleńskiej ciemno, głucho i mgła

W podkomisji smoleńskiej ciemno, głucho i mgła

http://wyborcza.pl/7,75968,24527624,w-podkomisji-smolenskiej-ciemno-glucho-i-mgla.html?fbclid=IwAR26j6YNPE7upvibqrkT7pJU-yqcKBzEVtVsbQArmxySjcBpQ4u6Joegfwg#BoxWOpImg1

Ile milionów na to poszło? Czy wreszcie poznamy prawdę na temat finansowania tego zupełnie niepotrzebnego podmiotu?

Jarosław Kaczyński uspokaja opinię publiczną albo siebie, mówiąc w RMF FM, że podkomisja smoleńska pracuje, ale lepiej żeby jej ustalenia nie były jawne, bo mogą zbulwersować opinię publiczną. Na razie opinia publiczna była bulwersowana teoriami o parówkach, mgle, wybuchach w powietrzu i teoriami Antoniego Macierewicza, jakoby bomba w samolocie TU-154 została podłożona pół roku wcześniej w Rosji.

Wszystkie bajki premiera. „Dwudziestka Morawieckiego” [SPRAWDZAMY]

Wszystkie bajki premiera. „Dwudziestka Morawieckiego” [SPRAWDZAMY]

http://wyborcza.pl/7,155290,24530196,wszystkie-bajki-premiera-dwudziestka-morawieckiego-sprawdzamy.html#s=BoxWyboImg2

Nieelegancko jest mówić, że premier kłamie. Ujmę więc to ostrożniej – Mateusz Morawiecki bardzo często mija się z prawdą. Dlatego dziennikarze, którzy przeprowadzają z nim wywiad powinni się do zadania dobrze przygotowywać i nie pozwalać, by czytelnicy lub telewidzowie byli raczeni fałszywymi informacjami.

wystarczy nie kraść. Kaczyński oszukuje, że nie oszukiwał Birgfellnera. Skąd to wiemy? Z jego własnych słów

wystarczy nie kraść
Kaczyński oszukuje, że nie oszukiwał Birgfellnera. Skąd to wiemy? Z jego własnych słów

https://oko.press/kaczynski-oszukuje-ze-nie-oszukiwal-birgfellnera-skad-to-wiemy-z-jego-wlasnych-slow/?fbclid=IwAR0TYE9JKvPg7RcEgTm_RnCIWwBYjhGUmGOtNB6zg746ImnSujlImoL1y6E

Analizujemy zdanie po zdaniu taśmy nagrane przez Birgfellnera. Kaczyński powtarza, że chce mu zapłacić za umówioną pracę i „nie chce nikogo oszukać”. Ale nie zapłacił, a teraz twierdzi, że nie oszukał. Inna rzecz, czy sąd skazałby prezesa PiS za „oszustwo” z art. 286 k.k. Ale tego się pewnie nie dowiemy, bo jak mówi Kaczyński „śledztwo sensu nie ma”

Katolicki głos w Twoim domu. „Nikt w PiS nie nazywał flagi UE szmatą”. Minister Dworczyk kłamał w Polsacie

Katolicki głos w Twoim domu
„Nikt w PiS nie nazywał flagi UE szmatą”. Minister Dworczyk kłamał w Polsacie

https://natemat.pl/265373,nikt-w-pis-nie-nazywal-flagi-ue-szmata-dworczyk-klamal-w-polsacie?_ga=2.213321937.47465355.1551095924-2089260098.1514035964&fbclid=IwAR3-cu8dQWM5rQPbA5PlIUrQrDCcxdCFSGHh18zcvM8Lgyka3qQl6JhMfEE

Michał Dworczyk stwierdził w środę na antenie Polsat News, że… żaden polityk Prawa i Sprawiedliwości nie nazwał flagi Unii Europejskiej „szmatą”. Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów skłamał, na co dowodów w medialnych archiwach nie brakuje.

TVP ujawniła dane napastników Ogórek. Tracą pracę i są wyzywani

TVP ujawniła dane napastników Ogórek. Tracą pracę i są wyzywani

https://wiadomosci.wp.pl/tvp-ujawnila-dane-napastnikow-ogorek-traca-prace-i-sa-wyzywani-6348960638167169a

TVP w głównym wydaniu „Wiadomości” opublikowała wizerunki oraz dane 10 osób, które według stacji brały udział w ataku na Magdalenę Ogórek. Dwie z nich straciły pracę, a większość otrzymuje obraźliwe wiadomości i groźby. Manifestanci zapowiadają pozew zbiorowy przeciw telewizji.

Lewandowska z Klarenbachem przed laty musieli oddawać TVP pieniądze. Za „lewe zwolnienia”

Lewandowska z Klarenbachem przed laty musieli oddawać TVP pieniądze. Za „lewe zwolnienia”

Więcej: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,24434976,lewandowska-z-klarenbachem-przed-laty-musieli-oddawac-tvp-pieniadze.html#a=167&c=154&s=BoxNewsImg3

Edyta Lewandowska po raz pierwszy poprowadziła „Wiadomości”. Jak pokazuje jednak jej historia w TVP, możliwe, że gdyby nie Jacek Kurski, nie wróciłaby na wizję. Wszystko za sprawą „lewych zwolnień”, na których przyłapano ją i Adriana Klarenbacha.